پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 290
نویسنده : خبرنامه

متن آهنگ نیواد بهم زنگ بزن

بهم زنگ بزن اصلا میخوای داد بزن
هرچی رو میخوای بگو اصلا پشت تلفن
منو رد نکن ایندفعه رو قطع نکن
بسه دیگه بیبی بیا بهم بده گل
تا سرم گیج میره دستاتو بهم بده
بذار بشم دوباره بینمون یه پل
میخوام گم بشم عین یه طعمه شم
بپره ببره تو بغل یه گرگ
تو اگه یادت باشه
گفته بودی میمونم پهلوت
نمیذارم چیزی رو اعصابت باشه
حالا خوبه بیارم به روت
نمیارم خوبه که حواست باشه
کی مثل منه ساکت باشه
ببین اینکارو یادت باشه
الان حتما میخندی بعدا میفهمی
اونکه فاصله میندازه بینمون
زود بگو منم یا تو
اونکه رد میشه سرد میشه از خاطراتمون
منم یا تو
ولی واسه تو کی مثل منه
پشت درا دویید جا نزنه
الان همه ی تو واسه منه
لباس تو هنوز تن منه

تو اگه یادت باشه
گفته بودی میمونم پهلوت
نمیذارم چیزی رو اعصابت باشه
حالا خوبه بیارم به روت
نمیارم خوبه که حواست باشه
کی مثل منه ساکت باشه
ببین اینکارو یادت باشه
الان حتما میخندی بعدا میفهمی

https://musicdel.ir/%D8%A8%D9%87%D9%85-%D8%B2%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B2%D9%86-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%AF/




انواع پرینتر، کاربرد و طرز کار انواع پرینتر
نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1402
بازدید : 2744
نویسنده : خبرنامه

انواع پرینتر (چاپگر) - استفاده و عملکرد پرینترها

بیشتر فعالیت های روزانه مردم در سراسر جهان کاملاً آنلاین و مجازی شده است، اما گاهی اوقات شما به چیزی کاملاً فیزیکی و ملموس نیاز دارید که بتوانید آن را در دست بگیرید یا به دیگران نشان دهید؛ با این حال، اکثر مردم هنوز به یک چاپگر در خانه یا دفتر نیاز دارند. هدف از این مقاله در وب سایت آوای فرهنگ آریا، بررسی انواع چاپگرهای موجود در بازار است.

خوشبختانه پرینترهایی برای هر بودجه و محیطی وجود دارند، چه برای محیط های خانگی، اداری و صنعتی. از پرینترهای جوهر افشان ارزان قیمت گرفته تا پرینترهای لیزری تمام رنگی با کیفیت بالا و پرینترهای چند کاره، اما اینکه کدام مدل برای نوع کار شما مناسب است، موضوعی است که در مقاله بعدی به معرفی هر نوع چاپگر خواهیم پرداخت. پس لطفا تا آخر با ما باشید.

انواع پرینتر

پرینتر لیزری

چاپگرهای لیزری در میان انواع پرینترهای موجود در بازار که اغلب با رایانه های شخصی استفاده می شوند، به یک محصول رایج مصرفی تبدیل شده اند. کار آنها شامل عکاسی الکتریکی است. این شبیه به تکنیک کپی است.

پرینتر لیزری

اکثر چاپگرهای لیزری وضوح استاندارد 600 DPI دارند، در حالی که مدل های تولیدی پیشرفته تر می توانند وضوح 2400 DPI داشته باشند. از طرف دیگر، آنها می توانند سریعتر از چاپگرهای جوهرافشان چاپ کنند. جالب است بدانید که مدل های رده بالای پرینترهای لیزری می توانند حدود 12000 صفحه تک رنگ در ساعت یا 6000 صفحه رنگی در ساعت چاپ کنند.

کارتریج های پرینتر لیزری حاوی مخزن پودری به نام تونر هستند که طی فرآیند خاصی بر روی کاغذ رسوب می کند. مزیت تونر نسبت به جوهر کارتریج خشک نشدن آن است که عمر مفید آن را افزایش می دهد.

پرینترهای لیزری معمولا در مدل های تک رنگ، سه رنگ و چهار رنگ به فروش می رسند. چاپگر سه کاره یکی ندارد.

پرینتر لیزری اینگونه کار می کند

برای ایجاد تصاویر با کیفیت بالا، یک چاپگر لیزری به طور مداوم یک پرتو لیزر را از طریق درام گیرنده نور ارسال می کند. این سیلندر چیزی نیست جز یک استوانه با بار منفی. چاپگر لیزری همچنین یک پودر بار مثبت (تن) جمع آوری کرده و تصویر را به کاغذ منتقل می کند. سپس کاغذ کمی گرم می شود تا تصویر به طور دائم روی آن اعمال شود.

با این حال، چاپگرهای لیزری عکس های رنگی را چاپ نمی کنند و چاپگرهای جوهرافشان این کار را انجام می دهند. به همین دلیل است که اکثر عکاسان و طراحان چاپگرهای جوهرافشان را برای عکس های گالری خود ترجیح می دهند.

بیشتر بخوانید: چاپگر لیزری چیست و چگونه کار می کند؟

چاپگر جوهرافشان

پرینترهای جوهرافشان رایج ترین نوع چاپگر در خانه ما هستند. به عبارت دیگر، چاپگرهای جوهرافشان ترکیبی عالی از کیفیت، سرعت و ارزش را ارائه می دهند. چاپگرهای جوهرافشان ارزانتر از پرینترهای لیزری هستند و از جوهر مایع استفاده می کنند که جایگزینی آن بسیار آسان تر است.

چاپگر جوهر افشان

چنین چاپگرهایی می توانند به سرعت چاپ های رنگی با کیفیت بالا یا چاپ های تک رنگ (سیاه و سفید) را چاپ کنند. در نتیجه، اگر نیاز به چاپ گهگاهی دارید یا نیازی به چاپ با کیفیت بالا ندارید، پرینترهای جوهرافشان یک انتخاب ایده آل هستند.

اگرچه چاپگرهای جوهرافشان برای اولین بار در دهه 1950 توسعه یافتند، اما امروزه نیز محبوب و در دسترس هستند. بیشتر پرینترهای جوهرافشان به دلیل مزایای اصلی و معایب کمی که دارند از فناوری جوهرافشان حرارتی یا پیزوالکتریک استفاده می کنند. این یک فناوری است که برای بیش از 60 سال استفاده شده است.

چاپگرهای جوهر افشان یکی از بهترین چاپگرهای موجود در بازار برای مشاغل کوچکی هستند که چاپگر با کیفیت و قیمت مقرون به صرفه می خواهند. این نوع چاپگر مانند پرینتر لیزری در مدل های یک کاره، سه کاره و چهار کاره (چاپ، کپی، فکس، اسکن) در بازار موجود است.

چاپگر جوهر افشان چگونه کار می کند

یک بخاری در یک چاپگر جوهر افشان حرارتی، جوهر مایع را از طریق یک نازل به کاغذ وارد می‌کند تا حباب‌های بخار ایجاد کند. این فناوری توسط اکثر تولید کنندگان چاپگرهای جوهرافشان تجاری استفاده می شود. علاوه بر این، هدهای جوهرافشان ثابت و سرهای جوهرافشان یکبار مصرف دو نوع اصلی هد جوهرافشان هستند.

کارتریج های جوهر برای چاپگرهای هد ثابت ارزان تر هستند زیرا این نوع هد چاپ نیازی به تعویض ندارد. اما اگر این هد از بین برود، کل چاپگر باید تعویض شود. اما در مورد هدهای یکبار مصرف وقتی جوهر موجود در کارتریج تمام شد به راحتی قابل تعویض است.

به یاد داشته باشید که نوع کاغذی که در چاپگر جوهر افشان خود استفاده می کنید کیفیت تصویر را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. کاغذ معمولی استاندارد این نوع چاپگر در نظر گرفته می شود، اما کیفیت تصویر تحت تاثیر دو عامل اصلی روشنایی و جذب است که تا حد زیادی به نوع کاغذ مورد استفاده بستگی دارد.

یک چاپگر ماتریس نقطه ای یا چاپگر ضربه ای

قدیمی ترین چاپگرهای کامپیوتری، پرینترهای ماتریس نقطه ای یا چاپگرهای ماتریس نقطه ای هستند، اگر کاغذی با سوراخ های زیادی در کناره آن به یاد داشته باشید، مربوط به پرینترهای ماتریس نقطه ای هستند و اغلب در محیط های تجاری شلوغ مانند بانک ها، پایانه های POS استفاده می شوند. . ، شرکت های خدماتی (مبتنی بر پیک)، صندوق ها و دستگاه های خودپرداز و غیره در جایی استفاده می شوند که چاپگرهای سنتی و سطح مصرف کننده دوام زیادی ندارند.

چاپگر نقطه ای

این چاپگرها از سیستم ماتریس نقطه ای و روش ضربه ای برای ثبت تصاویر یا متنی که قرار است چاپ شوند استفاده می کنند و در عین حال وضوح کمتری نسبت به چاپگرهای جوهرافشان و لیزری دارند.

چاپگر ماتریس نقطه ای چگونه کار می کند؟

در یک چاپگر ماتریس نقطه، بسیاری از پین ها در یک یا چند ستون عمودی مرتب شده اند. هد چاپ (شامل چندین پین) در یک حرکت رفت و برگشتی به سمت بالا یا پایین حرکت می کند و با یک نوار پارچه آغشته به جوهر برخورد می کند و علامتی روی کاغذ ایجاد می کند. نقطه های مجاور به شکل خاصی قرار می گیرند تا طرح مورد نظر ایجاد شود. مانند یک ماشین تحریر کار می کند، اما می تواند الگوهای ساده را به جای کاراکترهای خاص ترسیم کند.

یک کاراکتر چاپ شده با یک چاپگر ماتریس نقطه تجمع بسیاری از نقاط در یک منطقه بسیار کوچک از کاغذ است. یک چاپگر ماتریس نقطه ای را می توان برای متن، فونت های متعدد و چاپ گرافیکی اولیه استفاده کرد. با این حال، خروجی ها "نقطه دار" به نظر می رسند.

چاپگر رسید

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، صندوق پول یا چاپگر رسید تنها وسیله ای است که رسیدهای خرید یا برگه های کارت اعتباری را چاپ می کند. شرکت‌ها معمولاً از فناوری چاپگر رسید برای پردازش پرداخت‌ها در زمان خرید استفاده می‌کنند تا پس از تراکنش، رسید به سرعت برای مصرف‌کنندگان چاپ شود. چاپگرهای رسید فقط برای رسید نیستند.

چاپگر رسید یا چاپگر رسید

قطعا بخش های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است برای انجام برخی کارها به چاپگر بلیط نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، بسیاری از رستوران ها از چاپگرهای آشپزخانه برای مدیریت سفارشات غذا در آشپزخانه استفاده می کنند.

سه نوع چاپگر نقدی وجود دارد که شامل چاپگرهای نقدی حرارتی، چاپگرهای نقدی جوهرافشان و چاپگرهای صندوق نقدی ضربه ای می شود:

چاپگر رسید حرارتی (چاپگر حرارتی)

پرینترهای حرارتی رایج ترین نوع چاپگر هستند. چون نیازی به رنگ ندارند. در عوض، از گرما برای چاپ رسیدها از طریق تماس مستقیم بین کاغذ حرارتی و هد حرارتی استفاده می شود. این نوع چاپگر فاکتورهای باکیفیت را بی سر و صدا و سریع تولید می کند.

چاپگرهای رسید جوهرافشان

بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند از چاپگر جوهر افشان استفاده نکنند زیرا شارژ مجدد کارتریج جوهر بسیار گران است. چاپگرهای رسید جوهرافشان از هدهایی استفاده می کنند که قطرات ریز جوهر را روی برگه رسید می ریزد و در نتیجه چاپ تمام رنگی با کیفیت بالا را به همراه دارد.

چاپگرهای رسید تاثیر دارند

همچنین به عنوان چاپگر ماتریس نقطه ای شناخته می شود، این نوع چاپگر رسید در مقایسه با چاپگرهای حرارتی و چاپگرهای جوهرافشان ارزان تر است. چاپگرهای ضربه ای برای استفاده به عنوان چاپگرهای رستورانی عالی هستند زیرا در محیط های گرم به خوبی کار می کنند. این نوع چاپگر از یک نوار جوهر و پین های ریز برای ایجاد یک سری نقطه استفاده می کند که حروف روی رسید را تشکیل می دهد. چاپگر ضربه ای معمولا از رنگ های مشکی و قرمز روی رسید استفاده می کند.

چاپگر لیبل یا چاپگر لیبل

چاپگر لیبل یک چاپگر کامپیوتری است که طرح مورد نظر را روی لیبل یا کارت چاپ می کند. چاپگرهای لیبل کمی با سایر انواع چاپگرها تفاوت دارند زیرا مکانیسم های خاصی برای درج طرح ها در حین کار دارند. چاپگرهای لیبل دارای طیف گسترده ای از کاربردها از جمله مدیریت زنجیره تامین (SCM) در یک کارخانه، برچسب زدن محصول، طراحی لیبل بسته بندی، نمونه خون آزمایشگاهی لیبلینگ و غیره هستند.

چاپگر لیبل یا چاپگر لیبل

چاپگر لیبل چگونه کار می کند

چاپگرهای لیبل از انواع مواد لیبل از جمله کاغذ و مواد پلیمری مصنوعی مانند پلاستیک استفاده می کنند. چاپگرهای لیبل نیز از چندین نوع موتور چاپ از جمله موتورهای چاپ لیزری، ضربه ای و حرارتی استفاده می کنند که رایج ترین آنها موتور چاپگر حرارتی است.

یک چاپگر حرارتی مستقیم از کاغذ حرارتی (مانند کاغذ فکس حرارتی) استفاده می کند که در طول زمان (معمولاً 12-6 ماه) در معرض گرما، نور مستقیم خورشید یا بخارات شیمیایی تخریب می شود. بنابراین، برچسب‌های مستقیم روغن عمدتاً برای کاربردهای کوتاه‌مدت مانند برچسب‌های بار برای کاربردهای حجیم استفاده می‌شوند.

برای چاپ دائمی از گرما برای انتقال جوهر از روبان به لیبل استفاده می شود. برخی از چاپگرهای انتقال حرارتی قابلیت چاپ مستقیم حرارتی را نیز دارند و استفاده از وینیل PVC می تواند عمر لیبل را افزایش دهد.

چاپگر کارت پی وی سی

چاپگر کارت پی وی سی نوع دیگری از چاپگر است که طرح مورد نظر را روی کارت پلاستیکی (PVC) چاپ می کند. چاپگرهای کارت پی وی سی برای چاپ کارت شناسایی، کارت هدیه، کارت بانکی و غیره استفاده می شود.

چاپگر کارت پلاستیک

استفاده از این نوع چاپگر مانند چاپگر کاغذی آسان است، اما چاپ روی پلاستیک به فرآیند و قطعات داخلی متفاوتی نیاز دارد. بنابراین، چاپگرهای کارت PVC معمولاً گرانتر از چاپگرهای جوهرافشان هستند.

چاپگر کاغذ PVC چگونه کار می کند

کارت های پی وی سی سطح بسیار صافی دارند، بنابراین نمی توان آنها را با چاپگرهای جوهرافشان یا لیزری سنتی چاپ کرد. چاپگرهای کارت پی وی سی مانند چاپگرهای جوهرافشان معمولی کار می کنند و از فناوری چاپ انتقالی یا فناوری تصعید رنگ برای چاپ کارت استفاده می کنند.

به عنوان مثال، چاپگر اداری شما کاغذ خام را می گیرد، طرح خاصی را روی آن چاپ می کند و سپس محصول نهایی را برای استفاده فوری باز می کند. به طور مشابه، چاپگر کارت PVC یک کارت پی وی سی سفید را می کشد، طرح شما را چاپ می کند و سپس کارت را برای استفاده فوری خارج می کند.

چاپگر کارت پلاستیکی با تغذیه یک کارت پلاستیکی رایگان از طریق یک هد چاپ حرارتی کار می کند. سپس طرح کارت از روبان چاپگر از طریق هد چاپ به سطح کارت منتقل شده و در نهایت شناسنامه چاپ شده از ورق پی وی سی خارج می شود.

پرینتر سه بعدی

استفاده از پرینترهای سه بعدی در انواع چاپ یکی از موضوعات داغ در بین حرفه ای ها و صنایع است و به زودی با قیمت های پایین عرضه خواهد شد. چاپگرهای سه بعدی به شما این امکان را می دهند که پروژه های چاپی ایجاد کنید که در مدل های دوبعدی گنجانده نشوند، هر چیزی که فکرش را بکنید، می توانید با استفاده از مواد پلاستیکی یا مصنوعی به صورت سه بعدی چاپ کنید.

فناوری پرینت سه بعدی هنوز در مراحل ابتدایی است و بدون شک با گذشت زمان بهبود خواهد یافت، اما بازی با این ماشین ها در حال حاضر بسیار سرگرم کننده است.

چاپگر سه بعدی چگونه کار می کند

چاپگرهای سه بعدی بر اساس تکنیکی به نام اکستروژن، یعنی همجوشی پرتو الکترون، که به نام EBM نیز شناخته می شود، ساخته شده اند. پرینترهای سه بعدی اشیاء فیزیکی سه بعدی را از CAD (طراحی به کمک کامپیوتر) یا مدل های دیجیتالی ایجاد می کنند که با افزودن موادی مانند پودر، پودر، کامپوزیت ها یا مواد زیستی لایه به لایه به مقیاس میلی متری ایجاد می شوند.

برخلاف قالب‌گیری تزریقی و ماشین‌کاری CNC که از ابزارهای برش مختلفی برای ایجاد اشیاء استفاده می‌کنند، چاپگرهای سه بعدی به ابزارهای برش نیاز ندارند. آنها چیزی را درست در بالای پلتفرمی که روی آن ساخته شده است می سازند.

جت پرینتر

پرینترهای جت یکی از پرکاربردترین انواع چاپگرها در تولیدات صنعتی می باشند و دارای نام هایی مانند دستگاه خرما، دستگاه علامت گذاری و دستگاه چاپ بارکد می باشند. چاپگرهای جت از سیستمی مشابه پرینترهای جوهرافشان بدون تماس (جوهر چاپ با اسپری رنگی در فاصله بسیار کم حدود چند میلی متر) برای چاپ تاریخ محصول، قیمت محصول، آرم شرکت و انواع بارکدهای چاپ روی محصولات استفاده می کنند.

جت پرینتر

البته هر محصول دارای قیمت مشتری، تاریخ تولید و انقضا، شماره سریال، آرم و غیره در انتهای خط تولید با جت پرینترها می باشد. باید شامل اطلاعات باشد همچنین می توان از جت پرینترها برای جلوگیری از جعل و تقلب در ساخت یک محصول خاص استفاده کرد. به عنوان مثال، با استفاده از جوهر UV در جت پرینتر، می توان کلمات نامرئی را بر روی قسمت خاصی از محصول چاپ کرد و خط تولید می تواند آن کلمه را با تجهیزات بازرسی ویژه تشخیص دهد.

خلاصه ای از معرفی نوع چاپگر

در نهایت، جالب است بدانید که یک مدل چاپگر جدید به طور متوسط ​​هر دو ماه یک بار به بازار می آید. اما گزینه های زیادی وجود دارد که هر کدام تخصص خاص خود را دارند، در نهایت تنها یک یا دو گزینه ممکن است برای استفاده شخصی یا تجاری شما مناسب باشد.

در این مقاله از وب سایت آوای فرهان آریا، نگاهی به 8 نوع پرینتر موجود در بازار و نحوه عملکرد هر یک می اندازیم. اگر قصد خرید چاپگر برای خود یا کسب و کارتان را دارید، توصیه می شود از سایت فروشگاه آوای فرهنگ دیدن کنید. شما کاربر گرامی می توانید با خرید باکیفیت ترین پرینترهای موجود در بازار با قیمت بسیار مناسب از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شوید و از خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر بهره مند شوید.

مرجع: انواع پرینتر




همه چیز درباره کاشت مو
نوشته شده در پنج شنبه 1 تير 1402
بازدید : 50046
نویسنده : خبرنامه


آیا کاشت عوارض جانبی دارد؟ هزینه کاشت مو چقدر است؟ مو نقش مهمی در زیبایی چهره و البته در اعتماد به نفس فرد دارد. بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله ژنتیک، تصادفات و غیره موهای خود را از دست می دهند. خوشبختانه امروزه راه های زیادی برای بازگرداندن موهای از دست رفته وجود دارد. اگر شما هم به دنبال راهی برای زیبایی موهای خود هستید، ادامه مطلب را بخوانید.

کاشت مو

کاشت مو یک عمل جراحی است که در آن فرد موهای از دست رفته خود را دوباره رشد می دهد.در این روش فولیکول های مو از ناحیه ای به نام محل اهدا کننده به گیرنده پیوند می شود. این روش عمدتاً برای درمان پوست مشتریان مرد استفاده می شود.

در طی این روش کم تهاجمی، گرافت های حاوی فولیکول های موی مقاوم ژنتیکی (مانند پشت سر) به استخوان ابرو پیوند داده می شوند. همچنین می توان از کاشت مو برای ترمیم مژه ها، ابروها، ریش ها، موهای سینه، موهای ناحیه تناسلی و پرکردن جای زخم های ناشی از تصادف یا جراحی استفاده کرد.

از آنجایی که موها معمولاً در گروه‌های 1 تا 4 تایی رشد می‌کنند، تکنیک‌های فعلی موها را به گروه‌های طبیعی خود، «واحد فولیکولی» جمع‌آوری و پیوند می‌زنند. بنابراین، یک کاشت موی مدرن می تواند با تقلید از الگوی اصلی مو به ظاهری طبیعی دست یابد. این روش کاشت مو، انتقال واحد فولیکولی (FUT) نامیده می شود.

واحدهای فولیکولی متناوب

پیوند واحد فولیکولی (FUT) یک روش سنتی کاشت مو است که شامل برداشتن نوار مستقیم مو از پشت سر است.

احتیاطات لازم قبل از کاشت مو

در مشاوره اولیه، دکتر صدیقه نایجی پوست سر بیمار را تجزیه و تحلیل می کند، ترجیحات و انتظارات آنها را مطرح می کند و بهترین روش کاشت مو را برای آنها انتخاب می کند و بر اساس نتایج به فرد توصیه می کند که تحت عمل کاشت مو قرار گیرد. می تواند در مورد انتقال اطلاع دهد. در برخی موارد ممکن است بیمار قبل از کاشت مو نیاز به مصرف برخی ویتامین ها و داروها داشته باشد.

چند روز قبل از جراحی، بیمار باید از مصرف داروهایی که باعث خونریزی حین عمل و پیوند ضعیف می شود خودداری کند. الکل و سیگار می تواند به بقای ضعیف پیوند کمک کند. آنتی بیوتیک ها معمولا بعد از جراحی برای جلوگیری از عفونت زخم یا پیوند تجویز می شوند.

خلاصه

در نهایت می توان گفت که کاشت مو به روش های مختلفی قابل انجام است و بسته به شرایط فرد بهترین روش برای هر فرد متفاوت خواهد بود. متخصص پوست و مو در ساووی Dr. صدیقه نایجی پس از بررسی وضعیت کامل بیمار بهترین روش را انتخاب می کند.

مشاهده منبع: https://payju.ir/content/لیست-کلینیک-های-کاشت-مو-در-شیراز