پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 33512
نویسنده : خبرنامه

آکنه ولگاریس آکنه ولگاریس
آکنه ولگاریس یک بیماری شایع پوستی مزمن است که شامل انسداد و التهاب فولیکول های مو و غدد چربی مرتبط است. آکنه ولگاریس نام پزشکی نوع رایج آکنه است. وجود جوش های سرسیاه، سر سفید و سایر انواع آکنه روی پوست از جمله موارد آکنه است. آکنه عمدتا روی صورت، سینه، شانه ها و پشت ایجاد می کند.
در حالی که آکنه خفیف را می توان با داروهای بدون نسخه درمان کرد، آکنه های شدیدتر باید توسط متخصص پوست درمان شوند. همیشه به یاد داشته باشید که جوش ها و آکنه ها معمولاً نشان دهنده مشکلات داخلی بدن ما هستند، بنابراین تا زمانی که این مشکلات زمینه ای شناسایی نشود، نمی توان آنها را درمان کرد.
بنابراین بهترین راه برای درمان آکنه مراجعه به متخصص پوست است. با استفاده بی رویه از پمادها، کرم ها و بهترین داروها، علائم خارجی آکنه ولگاریس از بین می رود و در برخی موارد پس از مدتی علائم دوباره عود می کند.
علاوه بر این، آکنه می تواند به صورت ضایعات التهابی، ضایعات التهابی یا هر دو ظاهر شود و ناحیه وسیعی از پوست را درگیر کند.
من فاطمه حبشی هستم و در این مقاله می خواهم شما را با آکنه ولگاریس، علائم و علل آن، روش های پیشگیری و درمان آشنا کنم.
آکنه ولگاریس خود را نشان می دهد
آکنه ولگاریس چیست؟
آکنه ولگاریس یک بیماری پوستی است که زمانی رخ می دهد که فولیکول های مو با سلول های مرده پوست، باکتری ها و روغن (سبوم) مسدود می شوند. فولیکول های مسدود شده باعث ایجاد لکه های پوستی می شوند که شامل جوش های سرسیاه، سرسفید و کیست می شود.
همچنین بخوانید : فواید و عوارض لایه برداری صورت چیست؟
افرادی که از این نوع آکنه رنج می برند، انواع جوش های سرسیاه، سرسفید و جوش های التهابی قرمز را تجربه خواهند کرد. در برخی افراد شدت این آکنه بسیار خفیف است و فقط چند جوش یا ضایعات پوستی کوچک در نقاط خاصی از بدن خود دارند. اما این امکان وجود دارد که دیگران نسبت به مبتذل حساسیت بیشتری نشان دهند.
آکنه ولگاریس فقط در صورت ظاهر نمی شود و می تواند در گردن، سینه، پشت، بازوها و حتی پایین تنه دیده شود.
اگرچه دلایل دقیق آکنه بزرگسالان به طور کامل شناخته نشده است، محققان بر این باورند که بسیاری از عوامل بیولوژیکی و فرآیندهای مرتبط با آکنه نوجوانان ممکن است در پیدایش آکنه بزرگسالان نقش داشته باشند.
نوعی زخم ولگاریس
ضایعات اولیه آکنه فولیکول های مو هستند که توسط سبوم و سلول های مرده پوست مسدود می شوند. این ضایعات یا کومدون ها می توانند به برجستگی هایی به نام سرسفید و سر سیاه تبدیل شوند.
برای در امان ماندن از این بیماری ها افراد باید در انتخاب لوازم آرایشی برای پوست خود دقت زیادی داشته باشند و به مواد تشکیل دهنده آنها توجه ویژه ای داشته باشند.
در زیر انواع آکنه ولگاریس را با هم بررسی می کنیم.
دانه های سر سیاه
نقاط سیاه، کومدون ها، که در سطح پوست در معرض ظاهر می شوند. این نوع آکنه ها با چربی اضافی و سلول های مرده پوست پر می شوند. جوش های سر سیاه اغلب با داروهای بدون نسخه قابل درمان هستند.
جوش های سفید
کومدون هایی که روی سطح پوست باقی می مانند، جوش های سرسفید نامیده می شوند. در واقع، آکنه زمانی رخ می دهد که سلول های چربی و پوست از باز شدن فولیکول های بسته مو جلوگیری می کنند. بسیاری از داروهای بدون نسخه که جوش های سرسیاه را درمان می کنند نیز برای جوش های سر سیاه موثر هستند.
پاپول (برجستگی های قرمز شعله ور)
پاپول ها کومدون هایی هستند که باعث ایجاد برجستگی های کوچک قرمز یا صورتی روی پوست می شوند. این نوع راش ممکن است در لمس حساس باشد. فشار دادن آنها می تواند التهاب را بدتر کند و در موارد شدیدتر منجر به زخم شدن ناحیه آسیب دیده شود.
همچنین بخوانید : تفاوت بین پاکسازی صورت مردانه و زنانه چیست؟
از آنجا که
این یکی از انواع آکنه ولگاریس است که ظاهر خاص تری نسبت به سایر انواع جوش دارد. آنها مانند یک سر سفید با یک حلقه قرمز در اطراف برآمدگی به نظر می رسند. این توده معمولاً با چرک سفید یا زرد پر می شود که در صورت برداشتن آن می تواند باعث زخم یا لکه های تیره روی پوست شود.
گره
ندول ها برجستگی های بزرگ و متورمی هستند که در لمس محکم هستند. این نوع جوش ها در عمق پوست هستند و اغلب دردناک هستند. ندول ها باید توسط متخصص پوست درمان شوند زیرا داروهای بدون نسخه ممکن است به اندازه کافی قوی نباشند تا آنها را از بین ببرند.
چی؟ علل آکنه ولگاریس چیست؟
آکنه ولگاریس یکی از شایع ترین عوارض پوستی است که علل آن اغلب قابل پیشگیری است. در ادامه به مهم ترین علل این بیماری اشاره می کنیم:
اختلال هورمونی
هورمون ها نقش مهمی در بروز آکنه ولگاریس دارند. هورمون های آندروژن تولید سبوم را در پوست افزایش می دهند. چربی اضافی و بسته شدن منافذ سلول های پوست باعث مسدود شدن آن و ایجاد آکنه می شود.
باکتری ها
یکی دیگر از علل آکنه ولگاریس باکتری ها هستند. اصلی ترین باکتری های ایجاد کننده آکنه، باکتری های پروبیوتیک هستند که پوست را تحریک کرده و باعث ایجاد آکنه ملتهب می شوند.
وراثت و سابقه خانوادگی
متأسفانه یا خوشبختانه وراثت نقش مهمی در عوارض و مشکلات پوستی دارد، اگر والدین یا خواهر و برادر شما آکنه دارند، احتمال ابتلای شما نیز به آن بیشتر است.
راه های پیشگیری از آکنه ولگاریس
امروزه راه های زیادی برای پیشگیری از آکنه وجود دارد که بیشتر آن ها به سبک زندگی و توجه مربوط می شود. بیایید این روش ها را با هم بررسی کنیم.
پوست خود را تمیز نگه دارید
سعی کنید سه بار در روز صورت خود را با آب گرم و یک پاک کننده ملایم صورت بشویید تا آلودگی و سلول های مرده روی سطح پوست شما باقی نماند. همیشه به یاد داشته باشید که پوست خود را زیاد نشویید و از صابون ها و مواد شوینده خشن استفاده نکنید.
بیشتر بخوانید: میسلار واتر چیست؟ (مزایا و معایب، تفاوت بین میسلار واتر و تونر)
آکنه های ناخوشایند را با مرطوب نگه داشتن پوست از بین ببرید
مرطوب کردن پوست از شوره سر جلوگیری می کند متخصصان استفاده از محصولاتی با برچسب "غیر کومدوژن" را توصیه می کنند. این محصولات منافذ پوست را مسدود نمی کنند و در نتیجه باعث ایجاد آکنه نمی شوند.
رژیم غذایی و ورزش را جدی بگیرید
رژیم غذایی حاوی میوه ها، سبزیجات و غذاهای کم کالری (کم چربی و قند) به کنترل آکنه کمک می کند. ورزش راه دیگری برای مبارزه با آکنه است. شستشوی کامل عرق بعد از ورزش بسیار مهم است، زیرا تعریق روی پوست باعث ایجاد آکنه می شود.
آرایش صورت را به حداقل برسانید
سعی کنید کمتر از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید و ترجیحا از محصولات بدون روغن و غیر کومدون زا استفاده کنید تا منافذ پوستتان مسدود نشود.
همچنین فراموش نکنید که نور خورشید و اشعه قوی و مستقیم خورشید می تواند به پوست آسیب برساند. پس استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. استفاده روزانه از ضد آفتاب می تواند کمک زیادی به جلوگیری از اشعه های مضر خورشید کند.
صورت خود را نشویید
برای درمان سریع آکنه، صورت خود را لمس یا فشار ندهید، در غیر این صورت جوش ها ظاهر می شوند. به این ترتیب پوست شما به طور طبیعی بهبود می یابد.
چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟
اگر آکنه به آرامی خود به خود از بین نمی رود یا با داروهای بدون نسخه قابل درمان نیست، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک ممکن است داروی قوی تری تجویز کند. این نوع آکنه در زنانی که از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند بدون درمان از بین می رود. در افراد مسن، شروع ناگهانی آکنه شدید ممکن است نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارد. بنابراین، بیماری را جدی بگیرید و در اسرع وقت به دنبال درمان باشید.
در آموزش پاکسازی پوست توضیح کاملی در مورد این موضوع داده ام.

آکنه ولگاریس (علائم، علل، درمان و روش های پیشگیری)




بازدید : 603
نویسنده : خبرنامه

 

البته باید به دقت گلخانه پلاستیکی را بر روی گلدان درست کنید، تا به شاخ و برگ گیاه آسیبی وارد نشود. حال می توانید بطری را پر از آب کرده و سیستم مناسبی درست کنید که در زمان سفر شما، رطوبت گلدان از بین نرود. اگر شما تجربه و شناخت کافی نسبت تجهیزات کارواش صنعتی ندارید می توانید با یک فرد با تجربه و قابل اعتماد مشورت کرده تا شما را در خرید این تجهیزات کمک و راهنمایی کند. تجهیزات کارواش شامل تمامی ابزارها و دستگاه هایی است که می تواند در فرآیند شستشوی یک خودرو مورد استفاده قرار گیرد. بخارشوی از جمله لوازم کارواش است که در شستشوی داخلی خودرو، به خصوص بخش های حساس مورد استفاده قرار میگیرد. بخارشوی دستگاهی کارآمد است که با پاشش بخار آب موجب جدا شدن انواع الودگی از سطوح گردیده و با مکش همزمان رطوبت و آلودگی بر جای مانده سطح را خشک می نماید. 

این نوع کارواش در دو نوع تونلی و دروازه ای طراحی و تولید شده که با استفاده از تجهیزات مناسب، فرایند شستشوی خودرو را با کیفیت مطلوب امکان پذیر می نماید. در مورد این گونه از کارواش ها باید بگوییم که کارواش خانگی در واقع یک دستگاه شستشوی مکانیزه از رده دستگاه های نظافت صنعتی می باشد که از قدرت پاشش آب با فشار بالا جهت انجام عملیات شستشو استفاده می نماید .این نوع از کارواش ها دسته ای از شوینده های فشار قوی می باشند که بیشترین فشار قابل ارائه به وسیله ی ان ها کمتر از ۲۰۰ بار است.واغلب در عملیات نظافت و شستشوی سبک بیرون از خانه مانند تمیز کردن باربیکیو ،شستن ماشین،موتور و دوچرخه ،نظافت پاسیو،شستشوی سنگ فرش پیاده رو ،شستشوی نمای خانگی ،پنجره ها ،فنس ونرده ها وحتی گاهی اوقات به منظور استفاده از نماشویی حرفه ای به کار برده می شوند. دستگاه جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری زباله ها و گردو غبار و هرگونه مواد جامدی که در داخل ماشین حتی در زیر صندلی ها زیر دنده ، درب ماشین ، صندوق عقب و جاهایی که تمیز کردن در آن قسمت سخت می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. اما نکته ی مهمی که باید در انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب کارواش دقت کرد کاربرد آب و خاک بودن جاروی کارواش می باشد که در حین شستشوی بیرونی اگر مایعات و آب داخل محفظه ماشین شد امکان مکش مایعات را هم داشته باشد.

پمپ کارواش اینتر ۲۰۰ بار برای سرعت بالای جریان و همچنین برای فشار بالا مناسب و قابل استفاده تر است. از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز کارواش استفاده از مواد شوینده مناسب می باشد. به کار گیری درست این تجهیزات در نظافت خودرو میتواند کیفیت بهینه شستشو را برای خودرو به همراه داشته باشد. نظافت و شستشوی خودرو از اموری است که میتواند در حفظ سلامت ظاهر و کارکرد خودرو تاثیر گذاری بالا داشته باشد. کارواش دستی با بکارگیری از دستگاه واترجت و انواع ابزار های دیگر مانند اسفنج، مواد شوینده فرآیند نظافت را انجام می دهد. همچنین باید توانایی مقاومت در برابر نیروهای خارجی مانند باد را داشته باشد. • دیجیتالی بودن سیستم که دقت آن را بالا برده است . ویژگی دیگر این برس ها نازک بودن آن است که باعث می شود به هر خلل و فرجی نفوذ کند و آثاری از آلودگی باقی نگذارد. در صورت سالم بودن باطری، چراغ LED سبز رنگ خواهد شد. بکارگیری انواع این تجهیزات در شستشوی خودرو در سرعت گرفتن نظافت و پیشگیری از بروس آسیب در بدنه و بخش های داخلی خودرو خواهد شد. 

با نصب صحیح یک تایمر آبیاری صحیح و دوری گیاه از تنش به سادگی انجام خواهد شد. نصب و تعمیرات مه پاش خانگی و صنعتی توسط متخصصین هوم سرویزاگر در فکر راه اندازی سیستم مه پاش در فضای منزل یا در گلخانه خود هستید باید بگوییم بهترین تصمیم را گرفته اید، زیرا با پرداخت قیمت مه پاش گلخانه تا مقدار بالایی در مصرف انرژی آب و برق و نیروی کار خود صرفه جویی نموده اید. یکی از کاربردی ترین و اصلی ترین لوازم باغبانی پمپ سمپاش است زیرا از بین بردن آفت ها در کشاورزی از اصلی ترین و پر اهمیت ترین کارهاست. چه کسانی متقاضی لوازم و تجهیزات کارواش نانو هستند؟ در کنار تجهیزات دستی نظافت و شستشوی خودرو، تجهیزات و دستگاه های اتوماتیک قرار دارند. با این کار به راحتی می توان پروسه مربوط به نظافت و شست و شو را تسهیل و تسریع بخشید و آن را در راحت ترین شکل ممکن انجام داد. یک سر BTT به راحتی به شیر آب وصل شده و سمت دیگر آن، که ممکن است یک خروجی (BT 101) یا دو خروجی (BT 201) باشد، به شیلنگ آب وصل می شود. تنظیم مدت زمان آبیاری از طریق این تایمر آبیاری اکوا به مقدار یک دقیقه الی ۱۲۰ دقیقه می باشد.

https://abniro.com/irrigation-controller-hunter/




بازدید : 828
نویسنده : خبرنامه

 

در حال حاضر بنا به نیاز سطوح در بازار ۷ نوع نازل وجود دارد. از لحاظ مصرف سوخت نیز پمپ کارواش در دو مدل گاز سوز و برقی در بازار موجود است. سر و صدای بیشتری نسبت به پمپهای دیگر ایجاد میکند و وزن و اندازه و تولید دود آن نیز بسیار بالاتر از بقیه پمپ کارواشهای موجود در بازار است. در مقایسه با سایر پمپها قیمت بیشتری دارد و هزینه تعمیر و نگهداری آن زیاد است و همچنین سر و صدای زیادی دارد. پمپهای صنعنتی سه فاز بوده در حالی که در نوع خانگی این پمپها تک فاز هستند. این مهساز کم مصرف برای انجام فعالیت نیاز به برق 220 یک فاز دارد هر چند که بنا به درخواست مشتری ، کارخانه سازنده می تواند سیستم برق مصرفی دستگاه را به برق سه فاز صنعتی مجهز کند. از پمپ صنعتی برتولینی کارواش برای شستشوی سطوح و خودرو در مکانهایی که دسترسی به برق 3 فاز ندارند، استفاده میشود.این پمپ باید با الکتورموتور تک فاز 3 اسب بخار کوپل شود، که کارواکس این کار را با بهترین الکتروموتو حال حاضر یعنی "موتوژن" انجام داده است.پمپ کارواش صنعتی برتولینی هم مانند کوپل پمپ Comet ایتالیا، بر روی شاسی ثابت یا متحرک به همراه شیرفشار شکن، 10 متر شیلنگ فشار قوی و گان و نازل ابصورت کاملا آماده به کار ارائه میگردد.قدرت فشار خروجی این پمپ 100 بار و حداکثر آب دهی آن 11 لیتر بر دقیقه است.

دستگاه پمپ کارواش از طریق سوختهای فسیلی و یا جریان برق، انرژی مورد نیاز خود را تامین میکنند. به همین خاطر آن ها امکان پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا، با ذرات جامد یا سیالات خورنده مثل آب شور را دارند. در روش اول از یک شلنگ جانبی که به بدنه واترجت یا کارواش متصل است برای پاشش مواد شوینده استفاده میشود. در واقع به کمک پمپ کارواش، آبی که توسط یک شیر ورودی در درون یک مخزن ذخیره شده با حرکت جابه جایی مثبت پمپ، فشار وارد شده بر این آب بالا رفته به طوری که با باز کردن شیر خروجی این فشار را به لنس و نازل منتقل میکند. منبع آب نیز به کمک یک شیلنگ نازل به دستگاه پمپ کارواش متصل میشود. این فرآیند باعث میگردد تا با کمک فشار وارد آمده بر روی آب توسط پمپ به راحتی بتوان هر نوع آلودگی را از روی سطوح پاک کرد. به این صورت که وقتی کاربر ماشه تفنگی را رها میکند دهانه خروجی به صورت اتوماتیک بسته شده و آب به مسیر ورودی خود باز میگردد. یکی از اصلیترین قسمت پمپ کارواش محسوب میگردد. یکی از نازل هایی که برای سطوح سخت استفاده می شود نازل توربوی روتاری (دوار) است. 

نازل توربوی روتاری از رایجترین نازلها در سطوح مختلف به شمار میآید. دیجی کالا تمامی مشخصات کامل با عکس واضح انواع دستگاه ها و برند های معروف کارواش مانند بلک اند دکر( Black&Decker)، کرشر( Karcher)، بوش( Bosch) و رونیکس( Ronix) را در سایتش قرار داده و با ارائه قیمت های مختلف برای فروش اجناس، کار شما را راحت کرده است که بتوانید کارواش خانگی ارزان قیمت برای منزلتان تهیه و تمیزی را به محیط اطرافتان هدیه دهید. فروش انواع پمپ آب ویکتوری چین ، پمپ ویکتوری چین یا پمپ هاچاسو پین دارای کیفیتی خوب و قیمت مناسب در بین برند های چینی می باشد . هریک از دستگاه های پمپ کارواش صنعتی صنعتی یا کارواش صنعتی ، همراه با انواع تجهیزات جانبی ارائه می شوند. البته قیمت آن از دیگر انواع پمپ کارواشها گرانتر بوده و هزینه نگهداری و تعمیرات آن نیز بالاست. هزینه تعمیرات قطعات پمپ کارواش و نگهداری آن نسبت به گاز سوز کمتر بوده و ایجاد دود نمیکند؛ اما با تمام این مزایا از قدرت کمتری نسبت به نوع گازی برخوردار است. این مدل آب پاش ها از دو قسمت جدا تشکیل شده اند. دسته دوم از دستگاه های واتر جت صنعتی مدل های فشار قوی هستند که حداکثر فشار کاری آن ها بین 250 تا 1000 بار می باشد.

همچنین هزینه تمیز کاری و نگهداری آن پایین است. جالب اینجا است که نحوه عملکرد و راندمان کاری دستگاه ها هیچ گونه تفاوتی با مدل برقی آن ندارد. به همین دلیل باید از دستگاه های نظافت صنعتی برای تمیز کردن این رد لاستیک ها استفاده نمود. دستگاههای کارواش صنعتی بنزینی: این دستگاهها از موتور بنزینی یا احتراقی بهره میبرند و اصطلاحاً به آنها کارواشهای بدون نیاز به برق گفته میشود. قیمت پمپ کارواش نیز بسته به نوع قدرت و کارایی که دارد بر حسب خانگی یا صنعتی و یا نیمه صنعتی بودن آن در رنجهای مختلف در فروشگاهها عرضه میشود. میزان انعطاف پذیری، جنس و وزن سبک این شیلنگها بر روی قیمت و میزان کارایی پمپ کارواش تاثیر مستقیم دارد. این پمپ دود زیادی دارد و وزن و اندازه آن از سایر پمپها بیشتر است بنابراین ممکن است به راحتی قابل حمل نباشد. این پمپ نسبت به سایر پمپها قیمت مناسب تری دارد و سرو صدای آن پایین است.

منبع:

http://qudsonline.ir/news/735379/




یک سینماگر قدیمی بر اثر کرونا درگذشت
نوشته شده در پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400
بازدید : 519
نویسنده : خبرنامه

پدرام اکبری - مستندساز - با اعلام این خبر گفت: مصطفی حضرتی صبح امروز، ۱۵ اردیبهشت‌ماه براثر کرونا در بیمارستان از دنیا رفت و مراسم خاکسپاری او نیز پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام خواهد شد.

به گفته وی، حضرتی متولد سال ۱۳۲۶ در شهر بم و دانش آموخته‌ مدرسه عالی تلویزیون و سینما بوده که سال‌ها به عنوان فیلمبردار و عکاس در تلویزیون و سینما فعالیت داشته است.

او پس از دوره دانشکده به عنوان دستیار فیلمبردار و بعد فیلمبردار در واحد فیلمبرداران تولید شبکه اول سیما مشغول به کار شد و در مستند بلندی که از اردوگاه آوارگان جنگ تحمیلی در بروجرد (به تهیه‌کنندگی پدرام اکبری) ساخته شد نیز عکاس و دستیار فیلمبردار بود.

از دیگر کارهای سینمایی حضرتی به مستند بلند «باغ سنگی» ستخته پرویز کیمیاوی، «زنده باد» ساخته خسرو سینایی و «هیروگلیف» که سال ۱۳۵۹ ساخته شد می‌توان اشاره کرد.

اکبری یاداور می‌شود که حضرتی در زلزله سال ۱۳۸۲ بم، نزدیک به ۹۰ درصد بستگان سببی و نسبی خود را از دست داده بود و بعد از آن دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی را که سرپرستی نداشتند، تا پایان تحصیلات مورد حمایت خود قرار داد.

این هنرمند آرشیو عکس غنی از ارگ بم قبل و پس از زلزله و نیز پس از مرمت داشت که می‌خواست آن را به یونسکو بدهد ولی شرایط فراهم نشد.




مواد اولیه صنایع دارویی رو باید از کجا بخریم؟
نوشته شده در پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400
بازدید : 3327
نویسنده : خبرنامه

 

به دنبال تشدید تحریمها در سالهای گذشته و در پی مشکلات ناشی از ممانعت از انتقال ارز برای تأمین مواد اولیه دارویی، متخصصان صنعت داروسازی کشور با تکیه بر توان و دانش خود، توانستهاند تا حدود زیادی این مشکلات را رفع کنند. این باعث می شود که دندان ها قوی تر و مقاومت بیشتری نسبت به پوسیدگی ناشی از اسید و باکتری ها داشته باشند. GMP این شرکت از بسیاری از شرکت های اروپایی و امریکایی قابل قبول تر است و من فکر می کنم اگر حساسیت ها و شیطنت های سیاسی کاهش یابد و واقع بینانه و منصفانه ارزیابی شود به طور قطع داروسازی عبیدی می تواند تمامی گواهی های بین المللی را دریافت کند. بین المللی رد کرد و به ما اثبات شد ما به طور قطع اجازه واردات مواد اولیه را می دهیم. وی افزود: قدمت صنعت ماده اولیه دارو در کشورمان به طور قطع نسبت به صنعت داروهای ساخته شده بسیار کمتر است و سبقه و سابقه کمتری دارد و گرفتاری هایی نیز دارد از جمله اینکه اخذ گواهی های بین المللی برای این صنعت نوپا در کشور کار آسانی نیست و کار سختی است.

دارو به ماده ای گفته می شود که با اثر بر گیرنده ای خاص در داخل ، خارج یا دیواره سلول باعث شروع یا مهار عملکردی خاص می گردد و قدرت اثر دارو با میزان و تعداد این تعامل نسبت مستقیم دارد. آمریکای شمالی به دلیل افزایش تقاضا برای داروهای دارویی و بیودارویی و حضور تعداد زیادی از تولیدکنندگان مواد کمکی در این منطقه بیشترین سهم را در بازار مواد کمکی دارویی دارد. همه افتخاراتی که دربحث GMP وجود دارد متعلق به تمامی صنعت داروی کشور می شود اگر چه اخذ GMP اروپا و امریکا برای شرکت های داروسازی ایران به هر حال شیطنت هایی صورت می گیرد و به راحتی به شرکت های ما GMP داده نمی شود چون می دانند در صورت اخذ این استاندارد شرکت های داروسازی ایران رقیبان جدی در امر صادرات خواهند نظارت بر قیمت مواد اولیه دارو چند سالی به خود تولید کنندگان سپرده شده بود اما در حال حاضر برنامه ما این است که قیمت گذاری باید در چارچوب صحیح انجام شود.

مطلب مرتبط: https://irchem.ir/pharmaceutical/

آرکا شیمی گستر سپیدار در سال 1397 با هدف واردات و تامین مواد اولیه آرایشی، بهداشتی و دارویی و با بهره گیری از نیرو های متخصص فنی و کارشناسان مجرب تاسیس شد. استئارات منیزیم یک ماده ی شیمیایی است که بر اثر واکنش آنیون اسید استئاریک و کاتیون منیزیم بوجود می آید و به شکل پودر سفید رنگ است که سمیت خیلی کمی دارد که بیشتر در داروسازی ها بکار برده می شود که به عنوان ماده ای غیرفعال در صنایع دارویی و مکمل برای تولید قرص هایی با دوز ثابت استفاده می شود در واقع نقش اصلی استئارات منیزیم در مکمل ها، به عنوان یک روان کننده است که بدلیل خواص روان کنندگی مواد و جلوگیری از چسبیدن مواد به تجهیزاتی که در ساخت و فشرده سازی پودر ها و مواد دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. به جز این برخی دیگر از محصولات دارویی به شکل کلی یا مواد اولیه ساخت آن ها، به دلایل مختلف داخل کشور تولید نشده و از شرکت های سازنده خارجی وارد می شوند.

طبق ماده ۶ از مقررات و ضوابط واردات مواد اولیه ی دارویی: پس از واردات مواد دارویی، فرد وارد کننده باید مراتب واردات را به سازمان کل نظارت بر مواد دارویی و مواد مخدر در میان بگذارد تا کارشناسان این سازمان از انبار یا کارخانه ی داروسازی فرد وارد کننده نمونه برداری کنند و از کیفیت مواد اولیه ی وارد شده آگاه شوند. در آب غیر حلال است و دارای خاصیت ضد چسبندگی و امولسیون کننده است . وضعیت تولید مکملهای غذایی و انواع ویتامینها در ایران نیز رو به رشد است تا جایی که چندی پیش رئیس شرکت دانشبنیان ماه فارمد اعلام داشته که کشورمان در فناوری تولید مکملهای غذایی میتواند جزء پنج کشوری باشد که دارای دانش فنی تولید این محصولات هستند. محصولات دارویی نیز یکی از موارد واردات می باشد که اطلاع از شرایط واردات مواد اولیه دارویی می تواند تأثیر بسزایی در امر واردات قانونی و استاندارد داشته باشد.




خرید رزین
نوشته شده در چهار شنبه 13 اسفند 1399
بازدید : 548
نویسنده : خبرنامه

خرید رزین

فروش رزین شفاف,رزین اپوکسی آلمانی,رزین فوق شفاف و بدون حباب مناسب کارهای دست ساز و دکوراتیو,رزین غلیظ,رزین رقیق و نیمه رقیق

تمام رزین ها همراه هاردنر می باشد.

نسبت اختلاط رزین

تمام رزین های موجود در مجموعه دارای اختلاط 1 به 2 هستن.به این صورت که هر مقدار  رزین استفاده می کنید نصف آن را هاردنر استفاده کنید

در استفاده از رزین توجه کنید

در زمان استفاده دمای اتاق باید ثابت باشد و نوسانات دمایی بوجود نیاید. در زمان مخلوط شدن دو جزء، حباب تشکیل میشود که برای از بین بردن حباب ها نباید عجله کرد و باید به مخلوط دو جزئی استراحت داد و بعد از آن با حرارت فندک، حباب گیری انجام میشود.

رزین چیست؟

رزین چیست؟

معنی لغوی کلمه ی "رزین" به معنای "صمغ" می باشد.بسیاری از پلیمرها که به صورت شیمیایی و  دست ساز ساخته می شوند,مایعات غلیظی هستند که شباهت زیادی به صمغ درختان دارند که به اونا رزین می گن!در واقع صمغ درختان مایع غلیظی است که از درختان خارج می شود و بعد از گذشت زمانی  سخت می شوند.

حتما شما هم صمغ درختان را دیده اید که بوی تندی دارند!مزایای آن ها دور کردن حشرات مزاحم از درختان می باشد.جالبه بدونید که انسان ها در ایام قدیم از این صمغ ها استفاده می کردند!معمولا از صمغ ها در کارهای تزیینی و یا حتی آب بندی کردن قایق استفاده میکردند!!!پس میشه نتیجه گرفت که صمغ ها در طول تاریخ کاربرد داشته اند!امروزه انسان ها با الهام گرفتن از طبیعت, رزین و یا صمغ های مصنوعی ساخته اند که هر کدوم کاربرد ها و فرمول های خاص خودشان را دارند!خوب یکی از این صمغ هایی که ساخته شده و امروز بسیار پرطرفدار و کاربردی شده است, "رزین اپوکسی" می باشد.

چرا رزین مصنوعی؟؟؟؟

‌های مصنوعی ساخته شده توسط بشر،  پایدارتر، قابل پیش بینی تر و یکنواخت تر از رزین‌های طبیعی هستند. زیرا تحت شرایط کنترل شده ساخته شده و امکان تولیدات ناخالصی در آن ها وجود ندارد. این ماده ی پر کاربرد نتیجه ی ترکبات شیمیایی چسبناک می باشد. امروزه از رزین در تولید پلاستیک،تولید لوازم دکوراتیو منزل، رنگ و بسیاری از مواد مشابه بجای رزین طبیعی مصرف شود.

خوب حالا که با مفهوم رزین آشنا شدین بریم سراغ رزین پرطرفدار "اپوکسی"

رزین اپوکسی چیست؟  

 

رزین اپوکسی از خانواده ی دو جزیی رزین(رزین و هاردنر) است.این دو جز رزین طبق فرمول خاص خودشان با هم ترکیب می شوند. سپس از این ترکیب بر روی سطوح مورد نظر استفاده می شود.رزین اپوکسی از جوانب کاربرد,نحوه ی پخت,نحوه ی ترکیب,غلظت و... به چندین دسته بندی تقسیم می شود.  

انواع رزین اپوکسی از نظر  کاربرد 

 

امروزه رزین اپوکسی طیف وسیعی از کاربردها را گرفته است!!استفاده از رزین اپوکسی تنها محدود به صنایع دستی نمی باشد و در اکثر زمینه هایی همچون,هوافضا,عمران,صنایع اتوموبیل نیز وارد شده است!!!

انواع رزین اپوکسی از نظر غلظت

رزین اپوکسی از نظر غلظت به سه دسته تقسیم میشه:

1- رزین اپوکسیِ غلیظ:

 این نوع رزین غلظت بالایی داره و بخاطر شفافیت و غلظت بالا علاوه بر مصارف صنعتی، برای ساخت زیورآلات بسیار مناسبه.رزین اپوکسیِ غلیظ بیشتر تو کارهایی که از قاب فلزی یا چوبی استفاده میشه کاربرد دارد.

البته این نکته رو هم در نظر داشته باشین که بیشترین مقدار حباب هم تو این نوع رزینه که اگه نحوه حباب گیری رو بلد باشین به مشکل برنمی خورین و خروجی کارتون یه کار تمیز و بدون حباب میشه.

 رزین اپوکسیِ رقیق:

 رزین رقیق مناسب کارهاییه که داخل قالب سیلیکونی میسازیم، چون حباب کمتری داره.برای خلق آثار سه بعدی هم مصرف بیشتری دارد. 

 رزین اپوکسیِ نیمه رقیق یا نیمه غلیظ:

 این نوع رزین برای همه‌ی کارها مناسبه و میشه استفاده کرد ولی چون نسبت به رزین غلیظ کمتر حالت محدب میگیره؛ برای کارهای کروی مناسب نیست.

انواع رزین در صنایع

 در این قسمت به طور خلاصه راجب پرکاربرد ترین رزین ها در صنایع لوازم دکوری و صنایع چوب خواهیم پرداخت.

رزین اکریلیک

 


این رزین به دو گروه "ترموست" و "ترموپلاست" تقسیم بندی می گردد. رزین اکریلیک یک لایه صاف و غیر قابل نفوذ آب و رطوبت بر روی سطح چوب ایجاد می نماید. در برابر گرمای زیاد، خیلی مقاوم نیست و ممکن است واکنش نشان داده و از بین برود.ترموست در اثر حرارت مواد، سخت شده و در اثر حرارت مجدد، تغییر شکل داده و به همان صورت باقی می ماند. اما ترموپلاست در اثر حرارت نرم می گردد و تغییر شکل داده و با از بین رفتن حرارت، مجددا سخت می شود. بنابراین کاربرد رزین اکریلیک از نوع "ترموپلاست" بیشتر در زمینه چوب و رزین می باشد.نوع رزین اکریلیک ترموست نسبت به ترموپلاست، از براقیت و شفافیت بالاتری برخوردار می باشد. بعلاوه مقاومت شیمیایی به نسبت بیشتری از ترموپلاست دارد. به طور کلی رزین اکریلیک، دارای خاصیت الاستیک است؛ بدین معنا که بدون اینکه درسطح آن ترک و نا سازگاری ایجاد شود، امکان همکشیدگی و واکشیدگی چوب وجود دارد. الاستیک به خصوصیتی می گویند که مانند کش نواری کشیده شده و سپس به حالت ابتدایی بر می گردد، به عبارتی دارای انعطاف و کشیده شده و بازگشت به حالت قبل از کشیده شدن، می باشد.

 

 




بازدید : 2368
نویسنده : خبرنامه

حالا ممکن است برای شما ضبط مکالمات اولویت داشته باشد یا پیگیری سرنخ‌های فروش.

تاکنون مطالعات و بررسی‌های چندانی روی ویژگی‌های بنگاه‌ها در دوران‌های گوناگون از نظر منشا و ریشه‌های رفتار آنان با مشتری صورت نگرفته است. در این موقعیت، شرکت هاست ایرانی با اشاره‌ای مختصر به ویژگی‌های عناصر شناختی بنگاه‌ها در روابط با مشتریان، در این عرصه تأملی خواهیم داشت.

در هر کسب و کاری که باشید با افراد مختلفی سر و کار دارید. این افراد می‌توانند سرنخ‌ها، مشتری‌ها، مخاطبین و ده‌ها دستۀ دیگر باشند که هر کدام اطلاعات و درخواست‌های خاص خودشان را دارند.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ابزاری برای مدیریت تمامی ارتباطات و تعاملات شرکت شما با مشتریان بلقوه و بلفعل است.

پس، نرم‌افزاری مناسب سازمان‌ها و شرکت‌ها است که هم در کامپیوترهای شخصی قابلیت اجرایی و مدیریتی داشته باشد و هم بتوان در قالب اپلیکیشن موبایل از آن استفاده کرد.

سرنخ: سرنخ‌ها، مشتریان بالقوه‌ای هستند که باید بیشتر به آن‌ها توجه کنید، چرا که ممکن است در آینده تبدیل به مشتریان بالفعل شوند.

در اینجا شما میتوانید پکیج های مختلف را مقایسه و بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید. را پیش روی شما قرار دهد! تمام کارشناس‌های فروش می‌توانند خیلی راحت به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

تغییرات تدریجی در سهم بازار ( محلی ) هر کدام از عرضه‌کنندگان تخفیف ویژه استارت آپ اگر شما صاحب استارت آپ نوپا هستید و میخواهید به صورت حرفه ای مشتریان خود را رصد نمایید ما برای شما تخفیفات ویژه ای در نظر گرفته ایم !

فعالیت ها : تعداد فعالیت های در حال انجام را نمایش میدهد ، منظور از فعالیت کارهایی است که در راستای فروش انجام میشود ، مثلا شرکت در نمایشگاه یا تبلیغ در روزنامه ( کمپین های بازاریابی که در راستای فروش انجام میشود ) .

گاهی اوقات تماس با مشتری از همه‌چیز مهم‌تر است. زمانی که اطلاعات مهمی درباره مشتری خود دارید، در صورت استفاده درست از این اطلاعات می‌توانید ارتباط قوی‌تری و پایدارتری با مشتری برقرار کنید. ما می‌توانیم در فرایندها، سازوکارها و فعالیت‌های درونی بنگاه، با نگرش دیگر به مشتری و در بیرون با نگرش مطلوب به مشتری ماندگار باشیم.

اطلاعات بیشتر را از https://www.owj.io مشاهده نمائید.




بازدید : 594
نویسنده : خبرنامه

این تحقیق توسط متخصصان دانشگاه‌های ناتینگهام و منچستر و کالج امپریال لندن با همکاری Diamond Light Source، مرکز ملی علم سینکروترون (دستگاه تقویت و تسریع ذرات باردار الکترونی) انگلیس انجام‌شده و نتایج آن در نشریه گزارش‌های علمی منتشرشده است. نتایج این تحقیق می‌تواند مزایایی برای بیماران دیابتی در اطمینان از انسولین بهبودیافته برای درمان دیابت در آینده ایجاد کند.

گلولیسین یک انسولین مصنوعی سریع اثر ترکیبی است که توسط شرکت سن فونی اونتیس (Sanofi-Aventis یک شرکت دارویی چندملیتی فرانسوی) بانام تجاری Apidra تولیدشده است و برای بهبود کنترل قند خون در بزرگسالان و کودکان دیابتی استفاده می‌شود.

در این تحقیق جدید، دانشمندان تصمیم گرفتند تا ساختار دقیق گلولیسین و چگونگی تاثیر فیزیولوژیکی آن را معین کنند. در واقع، این گروه با بررسی ساختار، نقش اساسی که گلولیسین در کنترل دیابت بازی می‌کند را تعیین کرد. این یافته‌ها می‌تواند به‌طور بالقوه منجر به بهبود انسولین مصنوعی برای بیماران، با عوارض جانبی کمتری شود.

دکتر گری آدامز دانشیار و دستیار در زمینه بهداشت دیابت کاربردی در دانشگاه ناتینگهام، انگلستان و محقق اصلی این تحقیق گفت: «برای اولین بار، تحقیقات ما اطلاعات جدید و ساختاری را ازلحاظ بالینی مرتبط با انسولین مصنوعی، گلولیسین، فراهم ‌کرد که یک درمان مهم برای بیماران مبتلابه دیابت است.»

وی افزود: «این اطلاعات، تجزیه گلولیسین را آشکار می‌کند و می‌تواند تجزیه سریع آن را به دایمرها (ترکیب دو مولکول همانند) و مونومرها (مولکول ساده‌ای که با مولکول‌های مشابه ترکیب‌شده پلیمر تشکیل می‌دهد) توضیح و درنتیجه عملکرد آن را به‌عنوان انسولین سریع اثر نشان دهد. این اطلاعات جدید ممکن است به درک بهتری از رفتار دارو جنبش‌شناسی (فارماکوکینتیک) و دارو پویا شناسی (فارماکودینامیکی) گلولیسین منجر شود و به‌نوبه خود، در بهبود فرمولاسیون آن موثر و به کاهش عوارض جانبی این دارو کمک کند. »

جان هلیول، استاد برجسته شیمی گفت: «یافته غیرمنتظره این بود که فرمولاسیون گلولیسین به‌عنوان شبه انسولین بدون عنصر روی، برای عملکرد جذب سریع آن ثابت‌شده است. کریستالوگرافی (مطالعه اشکال و ساختمان و ویژگی‌های بلور) انسولین نشان داده است که روی برای تشکیل هگزامر مهم است. ساختار جدید بلوری گلولیسین نشان داد، روی به همان روشی که در انسولین طبیعی وجود دارد، توسط سه اسیدآمینه هیستیدین محدود می‌شود. این یافته بیانگر این است که رگه‌هایی از یون روی در محلول فرمولاسیون تجاری داروی موجود، وجود دارد. در حال حاضر یک بهینه‌سازی بیشتر برای گلولیسین، حذف نهایی روی است.»

برای انجام تحقیقات، این گروه یک کریستال کامل از گلولیسین را درست کردند. محققان سپس ترکیبی از روش‌ها را برای ارائه بینشی دقیق در مورد ساختار و عملکرد گلولیسین به کاربردند.

دکتر هودایا سلیمان، عضو گروه کالج امپریال و اولین محقق مشترک گفت: «مقایسه اصلی سطح مولکولی بین این ساختار بلوری گلولیسین و ساختارهای قبلی بلور انسولین یک موقعیت منحصربه‌فرد از اسید گلوتامیک (یک اسیدآمینه) را نشان داد که در سایر آنالوگ‌های سریع اثر وجود ندارد و نه به سمت سطح بیرونی بلکه به سمت داخل نشانه‌گیری دارد. این امر تعاملات با مولکول‌های مجاور را کاهش می‌دهد، بنابراین اولویت شکل دایمر فعال‌تر برای بیماران افزایش می‌یابد و به متخصصان درک بهتری از رفتار گلولیسین می‌دهد.»




ترفند پیچیده برای کلاهبرداری میلیاردی
نوشته شده در سه شنبه 30 دی 1399
بازدید : 601
نویسنده : خبرنامه

شاکیان پرونده با دیدن تصاویر کالا و لوازم منزل باکیفیت و زیر قیمت بازار در سایت دیوار اغفال شده و مبالغی از صد هزار تومان تا دو میلیون به حساب‌های اعلام‌شده واریز کردند، اما کالایی به دست‌شان نرسیده بود.

از سوی دیگر کارشناسان دریافتند حساب‌های اعلام‌شده ازسوی کلاهبرداران مربوط به افرادی است که خود در همین سایت‌ها قربانی شده‌اند و با طمع دریافت وام حساب‌های بانکی ایجاد کرده و اطلاعات حساب خود را به فرد ناشناس که وعده پرداخت وام با گردش مالی را داده بود، سپرده‌اند. با توجه به مدارک موجود بیش از ۶۳ حساب متعلق به همین افراد که عمدتا بانوان بودند، شناسایی شد.

کارشناسان با بررسی‌های فنی و عملیاتی موفق به شناسایی هویت متهمی در همین زمینه شدند. این فرد با ترفند‌های زیرکانه ازجمله نقل مکان متعدد و دیگر اقدامات قصد داشت هویتش را پنهان کند؛ اما کارآگاهان او را شناسایی و با دستور مقام قضائی دستگیر کردند.

متهم ۳۰‌ساله و متأهل که اهل یکی از شهرستان‌های اطراف مشهد بود، به‌منظور سوء‌استفاده و کلاهبرداری از کاربران فضای سایبری با رهاکردن خانواده و زندگی‌اش به مشهد رفته و با معرفی خود به‌عنوان فردی مجرد درباره پیداکردن سوژه‌هایش در سایت‌های واسطه‌گر اقدام کرده بود. او با اغفال برخی کاربران به‌ویژه دختران جوان به بهانه‌های متعدد ازجمله پرداخت وام با گردش مالی بالا برای آن‌ها حساب باز می‌کرد؛ اما مشخصات کارت‌شان را می‌گرفت. سپس در سایت دیوار آگهی فروش مبلمان و لوازم خانگی دیگری می‌داد و از خریداران می‌خواست بیعانه را به آن حساب‌ها واریز کنند و به‌این‌ترتیب دست به کلاهبرداری می‌زد.

در تحقیقات معلوم شد متهم بیش از ۶۳ فقره کلاهبرداری با ارزش مالی بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال انجام داده است. سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی، دراین‌باره گفت: به کاربران توصیه می‌شود به‌منظور پیشگیری از هرگونه سوء‌استفاده از مشخصات فردی و حساب‌های بانکی اطلاعات حساب خود را در اختیار سایر افراد نگذارند و با حفظ و صیانت از حریم خصوصی از وقوع کلاهبرداری بکاهند؛ ضمن اینکه به یاد داشته باشید برای دریافت وام باید به شعب بانک مراجعه کنید و در سایت‌های واسطه‌گر به‌دنبال دریافت وام نباشید و نکته آخر اینکه برای خرید هر کالا یا خدماتی در سایت‌های واسطه‌گر نیازی به پرداخت بیعانه نیست و پرداخت بیعانه مساوی کلاهبرداری خواهد بود.




تجربه خرید عالی به سبک اوج (owj.io)
نوشته شده در سه شنبه 30 دی 1399
بازدید : 626
نویسنده : خبرنامه

در بازار امروز، همه جا حرف از ایجاد یک تجربه عالی خرید برای مشتریان است. شما باید به نحوی فراموش نشدنی با مشتریان خود تعامل داشته باشید که دفعه بعدی که به خدمات یا محصولی مشابه شما نیاز داشتند، بی اختیار کسب و کار شما را به یاد آورند.

به این منظور از 12 کارآفرین جوان پرسیده ایم که :

 

شما چگونه می توانید یک تجربه خرید عالی برای مشتریان خود بسازید بدون این که بار اضافی بر دوش هزینه های سازمان باشد؟

در ادامه پاسخ های آن ها را با هم مرور می کنیم:

 

1-رفتاری دوستانه داشته باشید، راستگو باشید و به سرعت پاسخ دهید.

تمامی این ویژگی ها کاملا رایگان و بدون هزینه هستند. اما قطعا شما به یک سیستم مدیریت مشتری نیاز دارید تا بتوانید سریعا به مشتریان خود پاسخ دهید. شما باید بتوانید فرهنگ رفتار دوستانه و صادقانه با مشتریان را در نزد تک تک اعضای سازمان تان جا بیاندازید. (پیتر بوید، از سازمان پیپر استریت وب دیزاین)

 

2-ارتباط چشمی داشته باشید.

اگر بتوانید در هنگام گفتگو با مشتریان تماس چشمی خود را حفظ کنید؛ ارتباطات انسانی به مراتب بهتر خواهند شد.

(ریچل بایدر، شرکت ماساژ گرین پوینت)

 

 

3-پاسخ ها را شخصی کنید.

هنگامی که مشتریان برای درخواست کمک یا پشتیبانی با شما تماس می گیرند، اغلب تماس آن ها به این دلیل است که با مشکلی مواجه شده اند. به جای استفاده از یک پاسخ کلی برای همه، مشتریان خود را با نام شان صدا کنید و نگرانی های آن ها را به دقت گوش کنید. به آن ها اطمینان دهید که در اسرع وقت به بهترین شکل ممکن این مشکل رفع خواهد شد. این فرآیند بی هزینه، اولین گام خشنودسازی مشتری است. (مارک کراسنر، شرکت اکسپکت فول)